Иван Костов: Концесията на Пристанище

Най-вероятно още до края на тази година Министерството на транспорта и информационните технологии ще обяви процедура за отдаване на концесия на варненското пристанище. Това каза днес лидерът на ДСБ Иван Костов. По думите му той вече няколко пъти е имал срещи, посветени на тази тема с посланика на Китай у нас Гуо Йеджоу и министър Ивайло Московски.

„Информирал съм за разговорите си министъра на транспорта и информационните технологии и той заяви готовност за посещение в Китай при първа възможност, за да бъдат обсъдени варианти за реализирането на китайските инвестиционни намерения във варненското пристанище“, каза Иван Костов.
Както при последното си посещение във Варна в средата на лятото т.г. лидерът на ДСБ отново повтори, че има засилен интерес към концесионирането на порта от страна на няколко от най-големите китайски инвеститори в сектора. Тогава той информира, че експертна група на ДСБ е посетила Китай, където се е срещнала с високопоставени членове на правителството. „От китайска страна ни увериха, че са готови да подкрепят голям стратегически инвестиционен проект в България“, каза тогава Костов.
Днес във Варна той отново повтори и че делегацията на ДСБ е осъществила срещи, по време на които е станало ясно, че трима потенциални инвеститори, единият от които най-голямото пристанище в Китай проявяват сериозен интерес към пристанището във Варна. Така без да назове конкретни имена той подсказа, че най-сериозни намерения към евентуален концесионен договор за порта има компанията, управляваща пристанище Шанхай.
Според лидера на ДСБ стратегическият инвеститор във варненското пристанище трябва да бъде в състояние да се възползва от факта, че ще има възможност да оперира на външната морска граница на Европейския съюз с товари, идващи от страни с бързоразвиващи се икономики като Китай, Индия, Турция и Русия.
По мнението на Костов бъдещият концесионер на пристанището във Варна трябва може да увеличи товарите и по р. Дунав, като по този начин допринесе за икономическото развитие русенския регион. „Считаме, че при успешно проведена концесионна процедура, във Варна може да бъде привлечен инвеститор, който да е в състояние да увеличи до 5 пъти товарооборота на пристанището“, каза още Иван Костов. По думите му задължение на бъдещия концесионер трябва да бъде не само развитието на сега действащата част от порта, но и разширяването на пристанище Варна – Запад.
„По наши сметки оценката, която правителството ще представи при стартирането на поцедурата за концесия на Пристанище Варна ще е не по-малка от 560 млн. евро“, съобщи Иван Костов.
За инвеститорски интерес от страна на китайски компании към пристанище Варна говори и по време на посещението си в града през април т.г. посланикът на страната у нас Гуо Йеджоу. Тогава изпълнителният директор на пристанището Данаил Папазов каза, че за първите четири месеца на Варна е отбелязала ръст на товарите, пристигнали по море от 20% спрямо същия период на 2011 г., която бе сочена като най-добрата за порта в 106-годишна му история. По данни на дружеството в началото на тази година през пристанището във Варна са преминали три пъти повече товари, отколкото през бургаското.
Пак през април, по време на едно от посещенията си в града, за интерес към концесионирането на пристанището от страна на германски инвеститори съобщи и посланикът на Федералната република у нас Матиас Хьопф.

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Инж. Грети Стефанова: Вместо да закриват нощния...
Спират напълно две нощни линии на градския транспорт в София. Решението е на Столичния...
Атанас Атанасов “затвори с ритник отворената от ГЕРБ...
Лидерът на ДСБ генерал Атанас Атанасов отговори на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който заяви,...
Позиция на коалиция „Демократична България“
“Демократична България” потвърждава своята позиция, че изборът на номинацията за министър-председател и съставът на...
Атанас Атанасов: Трябва да намалим емоциите и да...
Коалицията ни е стабилна. Имаме еднакви цели, но по различен начин виждаме тяхната реализация....
Бонка Василева: Защо и кой има изгода да...
Разпадът на "Топлофикация София" е очевиден. По един брутален начин подмениха управителните съвети и...