За мен и за целия ни екип е важно, ако се сравняваме, да се сравняваме с Обама, а не с Путин

Водеща Диана Янкулова: Това е първият клип от предизборната кампания с автор
Реформаторския блок. Нарича се “Направи своя избор” и по своята форма има мотивационен характер, за да въздейства на избирателите да упражнят правото си на глас на европейския вот на 25 май. Сигурно една част от аудиторията ще се чувства
поласкана да бъде агитирана така, както американците бяха агитирани през 2008 г. в кампанията на президента Барак Обама. Но със сигурност има и една друга част, която се чувства засегната от пълното съвпадение – нарича се в изкуството плагиатство, на идеята на режисьора Стивън Спилбърг, който беше автор на американския клип. Нашият по своя характер и форма е същият, само че режисьорът му е Димитър Коцев-Шошо. Сега, дали умишлено припокриването на американския с българския модел на агитация е целено ще ни каже Петър Москов, мениджър на предизборната кампания на Реформаторския блок. Здравейте, г-н Москов.
Петър Москов: Здравейте на вас и на вашите слушатели.
Водеща: Само ден този клип се върти основно в интернет пространството, а вълната от коментари е като цунами.
П. Москов: Което означава, че клипът всъщност е свършил своята работа. Знаете ли, аз ще отговоря на всички ваши въпроси, но преди това ви моля, защото това ще бъде откровен разговор с вашите слушатели и с вас, като изключим разговора колко сме
информирани, откъде, как, защо е тръгнал клипът, колко сме умни, всъщност емоцията, ценностите, смисълът, думите в клипа, това не са ли емоциите, ценностите и думите, които ние с вас си говорим и мислим. Моля, кажете ми вие като журналист това докосна ли ви емоционално?
Водеща: Аз лично се почувствах, се почувствах близо до начина, по който се интерпретира…
П. Москов: Това е смисълът – да се почувстваме близо до истинските ценности. С този клип ние даваме различен тон…
Водеща: Разговарям в радиото и с хора…
П. Москов: …на цялата кампания, различен тон.
Водеща: …които мрънкат и критикуват, а като ги попиташ…
П. Москов: Задаваме, задаваме… ще обясня, да обясня какво правим. Задаваме различен тон на кампанията, по който вие се чувствате близо до смислените, истинските житейски ценности, до важните въпроси. Оттук нататък на фона на този тон, който ние задаваме, всякакви разговори за компромати, за омраза, за противопоставяне по линията ти си по-лош от мен, защото аз не съм толкова лош, стават невалидни. Всеки ще трябва да се равнява по емоцията, която вие и вашите слушатели сте изпитали, като сте чули този клип. А иначе, да се върна към вашия въпрос, това не е опит за скриване на нещо. Напротив, целта на този клип, съзнателно търсената цел е да има същата визия и същото внушение като онзи клип, правен за американската кампания на Обама. Просто защото ние искаме по същия начин, както в една демократична държава, хората да бъдат част от общата емоция за това, че има надежда, има вяра. Това нито е крито, нито е лошо. Целта е то да бъде такова, а фактът, че предизвиква такъв медиен ефект, защото най-сериозните медии и в случая “Хоризонт” днес цял ден и в утрешния ден ще се занимават с този клип, тоест ние сме направили това, което сме искали да направим. А иначе за нас е било…
Водеща: От гледна точка на рекламата вие сте постигнали абсолютно всичките си цели.
П. Москов: …за нас е било важно на ценностно ниво…
Водеща: Може ли да се…
П. Москов: …на ценностно ниво… Чуйте ме…
Водеща: Все пак диалог да направим…
П. Москов: …на ценностно ниво за нас е било важно и продължава да бъде важно. Ако някой счита, че нашият обхват на кампания е такъв като на президента Обама, за нас това е чест. А иначе за мен персонално и за целия ни екип е важно, ако се сравняваме, да се сравняваме с Обама, а не с Путин.
Водеща: Добре, нека да сме все пак в диалогов режим.
П. Москов: Извинете.
Водеща: Исках да ви кажа, че повечето наши слушатели, които се обаждат в радиото и критикуват или мрънкат за нещо, което се случва в държавата, а не им харесва и политиците смятат за недостойни хора, обикновено на въпроса вие гласувахте ли на
последните избори отговарят с не. В този смисъл ви прави чест, че първият въпрос, който поставяте в тази кампания, е да се гласува, да се поеме отговорност, а не гласувай за мен, защото съм по-добър от другия или ще направя нещата по-добре. В този смисъл…
П. Москов: Хората могат сами да преценят кой е по-добър. Това е смисълът на посланието – да седнеш заедно с…
Водеща: Вече се отдалечаваме от времето на брадвите…
П. Москов: …и да направиш избор.
Водеща: …брадвите, които сечаха нашия преход, от това, ако гласуваш за един, ще получиш друг. Сега тук не цитирам имена, защото това бяха наистина големи пиарски грешки. Май тръгваме по правилния начин към тази кампания, за която смятахме, че ще бъде най-мръсната, най-черната, най-компроматната.
П. Москов: И ако Реформаторският блок е силата, която е дала, пак казвам, тона на тази кампания, да бъде светла, да бъде смислена и да бъде на ценности, тогава, тогава ние сме успели дотук, нали?
Водеща: Да. От рекламна гледна точка абсолютно сте успели.
П. Москов: Благодарим.
Водеща: Кажете само следващите ходове дали ще бъдат така позитивни, особено като виждате, че с цивилизованост не се вдига рейтинг. Ние преди малко говорихме с Кольо Колев от “Медиана”, който каза, че сте близо до чертата, но все пак под нея, и други
социологически проучвания дават такива резултати.
П. Москов: Нека да кажа, нека да кажа така. Ще излезем за секунда от наистина смисления разговор, който водим, и да кажа, че Кольо Колев всъщност лъже.
Водеща: Добре, нека той да лъже, но социологическите агенции…
П. Москов: Реформаторският блок, Реформаторският блок ще има, ще има двама представители в Европейския парламент, но не е това най-важното. Реформаторският блок е сигурният проевропейски избор на България. Това не харесва на г-н Колев и на хората около него. Реформаторският блок е трън в петата на цялата тази кохорта, която години наред…
Водеща: Аз не исках да говорим за социолозите, г-н Москов, а за това, че българската публика толкова години е възпитавана със скандали, с кръв и сензации, че може да се окаже неподготвена за този тон на кампания, който вие предлагате, с който започнахте,
надявам се и да поведете останалите.
П. Москов: Знаете ли, 80, 70-80 процента от хората миналата година подкрепяха една форма на протест, за която ние може би всъщност не бяхме подготвени. Не да викаме, да чупим, да рушим, да крещим, а спокойно, добре, с музика, с децата си да кажем, че нe искаме повече така. Ами, очевидно, че хората, които трябва да определят сами бъдещето си през избор и през избори, са по-подготвени от хората, които в момента управляват, за които това, което ние правим в клипа, е абсолютно нечуваемо, аз съм
убеден.
Водеща: Добре. Вие имате конкретен таргет, разбирам. Той е една група от избирателите, която има високи критерии и за своите политици, и за действията, които очаква да види…
П. Москов: Мисля, че всеки, всеки един български гражданин има посвоему високи критерии. Друг е въпросът, че когато говорим за политика, трябва да говорим за ценностите, които носи след себе си всяка политическа сила, а не да изтъкваме недостатъците на другите. Реформаторският блок има своите недостатъци. И аз, и
вие, и вашите слушатели ги знаят. Но Реформаторският блок е единственият сигурен проевропейски избор на България.
Водеща: Добре. Така ще се говори в кампанията. Аз, завършвайки този разговор, само да ви попитам, ще съумеете ли да преглътнете шегата, че от вчера насам след пускането на клипа вече не сте реформаторски, а плагиаторски блок?
П. Москов: Аз се опитах да отговоря. Ако ние търсим да плагиатстваме или да правим нещо тайно или скрито, ние ще го направим така, че да бъде трудно различимо. Търсената цел на този клип е да бъде съвпадение с наистина американска кампания за участие, за принадлежност към избор, която е печеливша. Няма причина ние да искаме други практики извън тези, работещи в добрия свят. Ако говорим за плагиатство, ако ми отделите още 30 секунди, ще кажа, че в управлението на България Реформаторският блок ще бъде още по-голям плагиат, отколкото в клипа. Защото ние ще изплагиатстваме дословно начина, по който изглежда скандинавската система, при която администрацията не души бизнеса. Ще изплагиатстваме дословно начина, по който изглежда испанската здравна система, защото тя е насочена към това да лекува. Също така ще изплагиатстваме абсолютно точно френската система на държавна администрация, която ви обслужва средно за 15 минути…
Водеща: Добре, ние пък ви…
П. Москов: Или пък, или пък холандската система на прокуратура. Тук нашите юристи са категорични, че не трябва никакво, нищо да добавяме от себе си, защото холандската прокуратура лови разбойниците за разлика от българската.
Водеща: Ние пък ви пожелаваме дори и само половината от успеха на Барак Обама през 2008 година на изборите. И дано не се забравят тези хубави послания от клиповете и в кампанията по-нататък, когато реалната власт бъде спечелена и е в ръцете.

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Атанас Атанасов: Обръщайки се назад, днес си мисля,...
Нетърпеливо разгърнах Свидетелствата снощи и още първите страници ме върнаха в един момент, който...
Водещите кандидати на ДСБ в листите на “Продължаваме...
Стоян Михалев: Изборите са най-доброто лекарство за демокрацията,...
Изборите са най-доброто лекарство за демократичния процес, но ако предозираш едно лекарство, то се...
Катя Панева: В тази кампания обръщаме поглед към...
Избрахме за символ фиданката и искаме с нея да покажем, че бъдещето на България е...
Атанас Атанасов: Нашият план за изход от политическата...
"Продължаваме Промяната - Демократична България" е сплотена, подредена, готова за поредната битка. И имаме...