– Има ли остование да се твърди, че Демократи за силна България са оказали натиск върху прокуратурата за задържането на Любомир Павлов? – Мисля, че това е несъстоятелна и смешна теза, при положение, че ДСБ отстояват едно политическо мнение, което не се харесва на прокуратурата. А що се отнася до нашите представители в общинския съвет, които са подали сигнал до прокуратурата, те са си изпълнили гражданския си дълг. Съгласно действащия закон в България който има сведения и факти, уличаващи в престъпна дейност, е длъжен да сподели това с единствения оторизиран орган – прокуратурата. А прокуратурата после може да прецени дали данните са достатъчно и дали има законово основание. – Къде е логиката да се обвързват Демократи за силна България с определени действия на прокуратурата? – Има логика по отношение на нетърпимостта към статуквото в община София. Преди две-три години СДС и определени негови представители даваха сигнали, че столицата се управлява по схеми, които не кореспондират с действащия закон или са на ръба на закона. Тези констатации бяха правени във връзка с източването на общинските фирми, раздаването на собственост без конкурс – една флагрантно изработена постановка, която наистина беше на ръба на закона. Освен това на национални съвещания е повдиган въпросът и за управлението на Общинска банка – доколко логично е да има такава банка и дали най-рационално се управлява тя. На тези повдигнати въпроси имаше опозиция, която защитаваше управлението Софиянски. Нищо персонално не се е споделяло в по-ранните периоди, докато по време на предизборната кампания се чуха гласове, че именно моделът Софиянски е в основата на тази порочна практика. Така че Демократи за силна България, оставайки в общинския съвет като съветници, принадлежащи към тази партия, съвсем логично да следват политиката, която отстоява едно ново, по-чисто управление. Това е продължение и на тезата за антикоалиционната политика, която не съдействаше да се решат проблемите, а ги задълбочава. – За случая с Общинска банка и Любомир Павлов моделът Софиянски ли е универсалното обяснение? – Мисля, че това трябва да бъде поставено на една дискусия, когато се разбере точно какви са механизмите. От това, което се дочува в общественото пространство, не е достатъчно да се направят изводи точно за модела. Но има една схема, която би могла да се приложи и към този модел, а това е приватизацията чрез общинските дружества. Доколкото този случай е такъв механизъм, може да се каже, че този модел е проработил и в банковата сфера. – Защо, след като още преди години са задавани въпроси за управлението в София и състоятелността на Общинска банка, чак сега тази тема излиза на дневен ред? – Това беше един от принципите, които ни принудиха да излезем от СДС, т.е неразбирането по тези проблеми. – Означава ли това, че е имало своеобразен политически чадър над модела Софиянски в някои части от СДС? – Имаше неразбиране по това Софиянски създава ли проблеми на СДС или не. – А сега има ли разбиране какво се случва? – В ДСБ отдавна има разбиране. – Кaкво според вас може да бъде решението, така че да има максимална прозрачност в управлението на Сoфия и общинска банка? – Не се използват в момента действащите механизми и условия, които законът предоставя, за да бъде управлението прозрачно. Не е възможно за най-важният орган – Общинският съвет да не знае за продажбата на акции в банката. – Какво още ще направят ДСБ за въвеждането на прозрачност. Имате ли концепция? – Тази концепция е редно да бъде споделена от общинските съветници на ДСБ. Те работят много упорито, за да съставят една съвременна, модерна, прозрачна и достъпна платформа за управление на столицата.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.