Имаме практически политическа криза в страната
Тази политическа криза трябва да има политически отговор.
След анализ на цялостната политическа ситуация, ДСБ намира, че Б.Борисов и правителството му би следвало да поискат от 44-тото НС вот на доверие по чл.112 от Конституцията.
Няма друг механизъм, освен избори разбира се, да се провери доверието в Борисов и кабинета му, както и в управляващото мнозинство. Важно е да се проведе дебат, защото политическата криза е породена очевидно от напрежението вътре в правителството и в управляващото мнозинство.
Недопустимо е представляващите върховете в държавните институции да се отнасят безотговорно към ситуацията в държавата изобщо. Такъв е изводът от всъщност несъстоялия се днес КСНС . Това е консултативен орган, в него не се гласува. Начинът, по който е проведен днес, показва абсолютна липса на политическа култура. Налице е невъзможност институциите да работят заедно.
Стабилността, която е основен приоритет на правителството на Борисов е видимо разклатена – и то от напрежения вътре във властта. Тези напрежения са източник на всички скандали, при това настоящият прикрива предишния. Примерите са много, като тръгнем от НДК и стигнем до последния с недопустимото поведение спрямо медиите на депутат и вицепремиер.
Въпроса защо отнемането на допуска до квалифицирана информация на Георги Гатев, председател на националното бюро за контрол на СРС, не е намерил достатъчно гласност, има ясен отговор – не стигна до разглеждане в Парламента.
За борба с корупцията трябва на първо място политическа воля. Независими хора.
Затова и предлагаме независим прокурор, който да разследва корупцията по висшите етаж, който да има и свободата и правомощията да разследва прокуратурата и главния прокурор. Прокуратурата е тази, която привлича към наказателна отговорност и внася обвиненията в съда. Неспособността на прокуратурата е основния проблем в борбата с корупцията.
Очевино е погрешно да се разсъждава за запазването на сегашното правителство в тази му конфигурация и и с това поведение, като за особено предимство по време на председателството на съвета на ЕС от страна на България. Ако управлението продължи по същия начин, със същата лавина от корупционни скандали, практически ежедневни, а и със същото поведение на управляващите можем да очакваме това председателство силно да увреди, а не да подсили международния имидж на България. Макар и трудно да можем да си представим повече да се навреди, но за съжаление е възможно.