Достъпът до административни услуги и информация по електронен път е нещо, което пандемията почти наложи на всички държавни и общински органи. В този смисъл, може би напредъкът на Триадица не е нещо, с което човек да се похвали, но пътят до тук бе интересен:
– Реализирахме и въведохме изцяло нова интернет-страница на района. Предходният й вариант бе морално остарял, но и не отговаряше по никакъв начин на съвременните изисквания за сигурност на данните. Новата обновена визия позволява лесен и интуитивен начин на ползване;
– Създаденото дигитално деловодоство позволява да бъдат депозирани лесно заявления, жалби, сигнали и молби, без да е необходимо човек да си взема отпуск и да идва до сградата на района. Основният адрес на електронна поща triaditza@triaditza.org, както и апликационната форма в страницата дават възможност на всеки да сезира района със своите искания и допитвания по официален ред;
– Всички служители и експерти на района разполагат с възможността да издават документи от тяхната компетентност по дигитален път като редовни официални книжа в аналоговия си вариант. Оборудвахме и специализираните ни звена с необходимата техника, като Триадица е може би единственият район, който може да обработва, издава и заверява строителни книжа по електронен път;
– Районът има и апликация, достъпна от двете най-разпространени операционни системи за мобилни телефони, която предоставя актуална и вярна информация, за случващото се в Триадица. Чрез тази апликация са организирани и допитвания до гражданите като допълнителен метод за събиране и синтезиране на общественото мнение по важни за кварталите теми;
– Тъй като не всеки желае или има възможност да следи интернет-страницата на Триадица, районът има своя страница и в социалната мрежа. На ежедневна база там се публикуват съобщения или анонси, касаещи работата на района и Столична община по казуси и въпроси, които пряко касаят хората. Абонирайки се за този източник на информация, всеки ползвател на социалната мрежа може да получава съобщения за публикациите в страницата, да зададе въпрос в чат-секцията, както и да проследи седмичния бюлетин за изпълнени през седмицата задачи;
– Проведохме редица обществени обсъждания във виртуална среда. В периода на пандемия не замразихме работата на района, а редица важни теми, като оптимизиране пространствата на улиците „Ген. Кирил Ботев“ и „Деян Белишки“ бяха разгледани на публично достъпни дигитални обсъждания с висока посещаемост;
– Всички методи за дигитално обслужване на гражданите от района са синхронизирани с единния портал за предоставяне на електронни услуги, поддържан от министерството на електронното управление.
Достъпът до услуги от екрана на компютъра или от телефона в ръцете ни не е екзотика. В дигиталния век всичко направено досега остарява с изтичането на месеци, а не години. Ето защо съм готов да посрещна това предизвикателство убеден в удобството, но и необходимостта гражданите на Триадица да имат лесен и сигурен начин да сезират района и да ползват неговите услуги, без да губят време, пари и нерви за административни лабиринти и висене по опашки.