ДЕКЛАРАЦИЯ по повод отказът за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“

ДЕКЛАРАЦИЯ

по повод
отказът за участие на Национална компания “Железопътна инфраструктура” с проект за реконструкция и модернизация на жп линията от Видин до Медковец по
Механизма за свързване на Европа

Политическа партия “Демократи за силна България” изразява категорично несъгласие с обявения от НКЖИ отказ от участие на България в “Механизма за свързване на Европа (МСЕ, Connecting Europe Facility – CEF)” на ЕС, с безвъзмездно финансиране на проекта за модернизация на железопътната линия Видин – София – Кулата, с първия участък Видин – Медковец, на стойност 405 млн. евро. Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут (т.нар. “TEN-T” коридор) – “Ориент/Източно Средиземноморие”, който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, Гърция, от Турция и от пристанище Бургас. Неслучайно, Гърция приключва модернизациятана високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа до българската граница за скорост от 250 км/ч. Най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин-Медковец.

Реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на ЕС ище превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите.От тази бърза връзка ще се възползва и българския бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на гр. Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдем лишени от бързи връзки с европейските партньори.

Отказът от участие с този проект е и отказ от националния интерес на България. Железопътният инфраструктурен проект Видин – София – Кулата е обявен за проект с национално значение с Решение 509 на Министерски съвет от 2011 г., включен е като приоритетен проект и в Приложение 1 на Регламент 1316/2013 г на ЕС за създаване на Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) и е задължителен за изпълнение. До момента за неговата подготовка са изхарчени над 12 млн евро от НКЖИ като бенефициент на евросредства.Призоваваме, тъй като проектът е с национално значение, министърът на транспорта Ивайло Московски незабавно да подпише проекта и да го подаде за финансиране. Срокът за това е 16-ти февруари.

Нека дадем възможност на най-бедния и икономически изостанал регион в Европейския съюз да получи възможност за развитие, да защитим националния си интерес и да изпълним своите ангажименти като лоялен европейски партньор.

София, 05.02.2016 г.

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Атанас Атанасов: Председателят на ДАНС да си подаде...
Причината – според него политизирането на службите Ген. Атанас Атанасов поиска оставката на председателя на ДАНС...
Любен Иванов: Общините трябва да са двигателят, основата,...
На 12 септември на последното си редовно заседание за този мандат, Общински съвет Видин...
Радан Кънев: Австрия и Нидерландия нарушават задълженията си...
Популизмът на австрийското правителство много вреди, допълни евродепутатът Австрия и Нидерландия с упорития си...
Атанас Атанасов: Българското контраразузнаване е проспало шпионската дейност...
Много внимателно сме обсъдили цялата ситуация, не сме подходили безотговорно и тук въпросът е...
В Деня на София, 17 септември, Коалиция ПП-ДБ...
“В Деня на София, празникът на града, който обичаме се регистрираме за местните избори...