ДЕКЛАРАЦИЯ по повод отказът за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“

ДЕКЛАРАЦИЯ

по повод
отказът за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ с проект за реконструкция и модернизация на жп линията от Видин до Медковец по
Механизма за свързване на Европа

Политическа партия „Демократи за силна България“ изразява категорично несъгласие с обявения от НКЖИ отказ от участие на България в „Механизма за свързване на Европа (МСЕ, Connecting Europe Facility – CEF)“ на ЕС, с безвъзмездно финансиране на проекта за модернизация на железопътната линия Видин – София – Кулата, с първия участък Видин – Медковец, на стойност 405 млн. евро. Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут (т.нар. „TEN-T“ коридор) – „Ориент/Източно Средиземноморие“, който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, Гърция, от Турция и от пристанище Бургас. Неслучайно, Гърция приключва модернизациятана високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа до българската граница за скорост от 250 км/ч. Най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин-Медковец.

Реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на ЕС ище превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите.От тази бърза връзка ще се възползва и българския бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на гр. Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдем лишени от бързи връзки с европейските партньори.

Отказът от участие с този проект е и отказ от националния интерес на България. Железопътният инфраструктурен проект Видин – София – Кулата е обявен за проект с национално значение с Решение 509 на Министерски съвет от 2011 г., включен е като приоритетен проект и в Приложение 1 на Регламент 1316/2013 г на ЕС за създаване на Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) и е задължителен за изпълнение. До момента за неговата подготовка са изхарчени над 12 млн евро от НКЖИ като бенефициент на евросредства.Призоваваме, тъй като проектът е с национално значение, министърът на транспорта Ивайло Московски незабавно да подпише проекта и да го подаде за финансиране. Срокът за това е 16-ти февруари.

Нека дадем възможност на най-бедния и икономически изостанал регион в Европейския съюз да получи възможност за развитие, да защитим националния си интерес и да изпълним своите ангажименти като лоялен европейски партньор.

София, 05.02.2016 г.

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Йордан Иванов: Структурата на публичните финанси в България...
Структурата на публичните финанси в България е най-централизираната в Европа. Това е въпрос, който...
Йордан Иванов: Мнозинството в парламента се преформатира.
Йордан Иванов: Мнозинството в парламента се преформатира. Днес станахме свидетели на поредното разместване на политическите...
Категорични мерки срещу насилието над животни – ПП-ДБ...
Кристина Петкова: Всички, които ме познават, знаят, че темата с насилието над животни е...
ДЕКЛАРАЦИЯ НА „ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ – ОБЕДИНЕНИЕ“ – ГРАД...
Изразяваме дълбоката си покруса от разкритията на престъпната схема, действала на територията на нашия...
Атанас Атанасов: За съжаление, русофилските сили набъбват
„За съжаление, русофилските сили набъбват. Тук е и моето подозрение – защо и това...