На 16.12.2004 г. правителството Сакскобургготски напълно непрозрачно, без търг или конкурс, даде разрешение за отдаване на концесия за 35 години на най-важната българска автомагистрала “Тракия” на българо- португалски консорциум.
С това си решение управлението Сакскобургготски нанася тежки вреди на интересите на българските граждани и на фирмите превозвачи, защото ги принуждава да плащат несъразмерно високи такси за пътуванията по магистралата. То вреди и на българските национални интереси, защото задължава държавата да плаща на акционера финансови компенсации в продължение на дълги години.
Концесионерът ще построи в действителност по-малко от 160 км път. Останалият е изграден или се изгражда с пари на българската държава.
Договорената от правителството цена за километър е над три пъти по-висока от максималната цена, плащана досега за строителството на километър магистрала.
Инвестицията за довършване на магистрала “Тракия” не надвишава 280 млн. евро, а обявената от правителството сума е 720 млн. евро.
Концесионерът ще плаща концесионна такса едва след като държавата осигури договорения трафик, а дотогава бюджетът ще му доплаща предварително договорената сума.
Ние, всички български данъкоплатци, ще продължаваме и в следващите години да изплащаме теглените и използвани за строителство на магистрала “Тракия” държавни заеми.
Разрешението за отдаване на концесия за 35 години на най-важната българска автомагистрала “Тракия” на българо- португалски консорциум е признание за пълния провал на политиката за изграждане на транспортна инфраструктура. Тя предвиждаше да завърши построяването на автомагистралите “Струма” – през 2004 г. и през 2005 г. – “Тракия” и “Люлин”.