Декларация на ДСБ София относно задълбочаването на финансовата криза в публичния транспорт на столицата

ДЕКЛАРАЦИЯ

на ДСБ София относно

задълбочаването на финансовата криза в публичния транспорт на столицата

Въпреки приетия антикризисен бюджет на Софийската община за 2010 г., публичният транспорт на столицата навлиза все по-дълбоко във финансова и управленска криза. Кметът и заместниците му, които отговарят за транспорта и финансите не са в състояние да овладеят нарастващите дефицити и проблеми на градския транспорт.
Израз на тази безизходица е предложението спешно да бъдат взети нови 50 млн. лева заеми, по-голямата част от които да се разходват за погасяването на стари дългове натрупани от текущи разходи в сектора.
С поемането на нови все по-големи дългове заради стари задължения в транспорта, общината няма да реши въпросите на градската мобилност, а ще доведе до нова ескалация на проблемите в него.
Ние общинските съветници на ДСБ предупредихме за опасността от задълбочаването на проблемите в градския транспорт и още на чистотата предложихме пакет от неотложни мерки за промени в организацията на движението. Те бяха насочени към повишаване на средната скорост на обществените транспортни средства, която е в пряка зависимост с разходите за дейността като цяло.
пример:
2008 г. – средна скорост: 14, 25 км.ч., разходи – 66 000 000 млн. лв.
2009 г. – средна скорост: 12,75 км.ч., разходи – 101 400 000 млн. лв.
2010 г. – средна скорост: 11, 75 км.ч., разходи – 135 300 000 млн. лв.
С прилагането на предложените от ДСБ мерки съществено щеше да бъде увеличена средната скорост на наземния публичен транспорт и съответно да бъдат спестени 30 млн. лева годишно. Така кризата можеше да бъде овладяна. Тези мерки обаче, обаче бяха игнорирани от кмета и мнозинството на ГЕРБ.

Припомняме, че през 2007 година управляващите от ГЕРБ увеличиха цената на билета за пътуване с 43% от 0,70 лв. на 1.00 лв. уверявайки столичани, че това трайно ще реши проблемите на транспорта. И тогава, както и сега, ние предупреждавахме, че само с по-скъпи билети няма да се подобри транспортното обслужване на столичани.
Днес отново твърдим, че наливането на пари от заеми в нереформираната система на градския транспорт на столицата задълбочава, а не решава проблемите в сектора.
С приемането на това решение СОС ще натовари общината с 50 милиона лева, а от там и всяко семейство живеещо в София, с над сто лева дълг без никакви гаранции, че транспортните услуги ще станат по-добри.
Припомняме, че разходите за градски транспорт сега достигнат 27 % от собствените приходи на СО, което превръща общината в заложник на погрешната политика и отказа на реформи в сектора.
Изрично подчертаваме, покриването на текущите разходи на транспортните дружества с дългосрочни банкови заеми е опасна за финансовата стабилност на общината.
ДСБ е категорично против такава политика и още веднъж настояваме за незабавни реформи в организацията на столичния транспорт.

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Атанас Атанасов “затвори с ритник отворената от ГЕРБ...
Лидерът на ДСБ генерал Атанас Атанасов отговори на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който заяви,...
Позиция на коалиция „Демократична България“
“Демократична България” потвърждава своята позиция, че изборът на номинацията за министър-председател и съставът на...
Атанас Атанасов: Трябва да намалим емоциите и да...
Коалицията ни е стабилна. Имаме еднакви цели, но по различен начин виждаме тяхната реализация....
Бонка Василева: Защо и кой има изгода да...
Разпадът на "Топлофикация София" е очевиден. По един брутален начин подмениха управителните съвети и...
Любен Иванов: ГЕРБ дължат отговор на въпроса защо...
ГЕРБ-СДС трябва да спрат да менят мнението си на всеки половин час. Първо бяха...