Декларация на ДСБ относно отказа за модернизация на жп линията Видин-Медковец

ДЕКЛАРАЦИЯ

 по повод

отказa за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ с проект за реконструкция и модернизация на жп линията от Видин до Медковец по Механизма за свързване на Европа

Политическа партия „Демократи за силна България“ изразява категорично несъгласие с обявения от НКЖИ отказ от участие на България в „Механизма за свързване на Европа (МСЕ, Connecting Europe Facility – CEF)” на ЕС, с безвъзмездно финансиране на проекта за модернизация на железопътната линия  Видин – София – Кулата, с първия участък Видин – Медковец, на стойност 405 млн. евро. Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут (т.нар. “TEN-T“ коридор) – „Ориент/Източно Средиземноморие“, който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, Гърция, от Турция и от пристанище Бургас. Неслучайно, Гърция приключва модернизацията на високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа до българската граница за скорост от 250 км/ч. Най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин – Медковец. Реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на ЕС и ще превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите. От тази бърза връзка ще се възползва и българския бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на гр. Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдем лишени от бързи връзки с европейските партньори. Отказът от участие с този проект е и отказ от националния интерес на България. Железопътният инфраструктурен проект Видин – София – Кулата е обявен за проект с национално значение с Решение 509 на Министерски съвет от 2011 г., включен е като приоритетен проект и в Приложение 1 на Регламент 1316/2013 г на ЕС за създаване на Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) и е задължителен за изпълнение. До момента за неговата подготовка са изхарчени над 12 млн евро от НКЖИ като бенефициент на евросредства. Призоваваме, тъй като проектът е с национално значение, министърът на транспорта Ивайло Московски незабавно да подпише проекта и да го подаде за финансиране. Срокът за това е 16-ти февруари. Нека дадем възможност на най-бедния и икономически изостанал регион в Европейския съюз да получи възможност за развитие, да защитим националния си интерес и да изпълним своите ангажименти като лоялен европейски партньор.  ]]>

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

„Продължаваме Промяната“, „Демократи за силна България” и „Движение...
„Продължаваме Промяната“ (ПП), „Демократи за силна България” (ДСБ) и „Движение Да България“ (Да България),...
Атанас Атансов: Коалицията ПП-ДБ е монолитна и многообразна
Атанас Атанасов обърна внимание, че е изключително важно за техните избиратели и за обществото като...
В момент на тежка политическа криза, ние от...
В момент на тежка политическа криза, ние от Демократи за силна България, се ангажираме...
Кристина Петкова и Катя Панева по темата за...
Катя Панева: Скандалът на деня безспорно е разпространена в социалните мрежи реклама с лицето...
Атанас Атанасов: Най-разпространеното организирано престъпление в България е...
През последните около 20 години купуването на гласове и манипулациите на вота се превърнаха...