Декларация на ДСБ относно отказа за модернизация на жп линията Видин-Медковец

ДЕКЛАРАЦИЯ

 по повод

отказa за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ с проект за реконструкция и модернизация на жп линията от Видин до Медковец по Механизма за свързване на Европа

Политическа партия „Демократи за силна България“ изразява категорично несъгласие с обявения от НКЖИ отказ от участие на България в „Механизма за свързване на Европа (МСЕ, Connecting Europe Facility – CEF)” на ЕС, с безвъзмездно финансиране на проекта за модернизация на железопътната линия  Видин – София – Кулата, с първия участък Видин – Медковец, на стойност 405 млн. евро. Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут (т.нар. “TEN-T“ коридор) – „Ориент/Източно Средиземноморие“, който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, Гърция, от Турция и от пристанище Бургас. Неслучайно, Гърция приключва модернизацията на високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа до българската граница за скорост от 250 км/ч. Най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин – Медковец. Реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на ЕС и ще превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите. От тази бърза връзка ще се възползва и българския бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на гр. Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдем лишени от бързи връзки с европейските партньори. Отказът от участие с този проект е и отказ от националния интерес на България. Железопътният инфраструктурен проект Видин – София – Кулата е обявен за проект с национално значение с Решение 509 на Министерски съвет от 2011 г., включен е като приоритетен проект и в Приложение 1 на Регламент 1316/2013 г на ЕС за създаване на Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) и е задължителен за изпълнение. До момента за неговата подготовка са изхарчени над 12 млн евро от НКЖИ като бенефициент на евросредства. Призоваваме, тъй като проектът е с национално значение, министърът на транспорта Ивайло Московски незабавно да подпише проекта и да го подаде за финансиране. Срокът за това е 16-ти февруари. Нека дадем възможност на най-бедния и икономически изостанал регион в Европейския съюз да получи възможност за развитие, да защитим националния си интерес и да изпълним своите ангажименти като лоялен европейски партньор.  ]]>

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Катя Панева: Професор Хинков получава нашата подкрепа в...
Злоупотребите в доклада за "Пирогов" трябва да бъдат разследвани. Тя коментира обществените поръчки в...
Резолюция на Изпълнителния съвет на ДСБ, ...
1. Изказва своята благодарност на всички български граждани за дадената подкрепа на местните избори...
Георги Ганев: Бюджет 2024 не пречи за влизането...
Единственото продължаващо препятствие за еврозоната е инфлацията и предложеният бюджет за 2024 г. не...
Людмила Илиева: Съдебната реформа е най-важната част от...
За промените в Конституцията тя посочи, че на 8-и декември предстои т.нар. второ първо...
Ивайло Митковски: Скандалите са в НС и ...
Депутатите поругават парламента. Някои явно не отчитат нивото, за което са избрани. Парламентът е най-висшият...