Декларация на ДСБ относно отказа за модернизация на жп линията Видин-Медковец

ДЕКЛАРАЦИЯ

 по повод

отказa за участие на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ с проект за реконструкция и модернизация на жп линията от Видин до Медковец по Механизма за свързване на Европа

Политическа партия „Демократи за силна България“ изразява категорично несъгласие с обявения от НКЖИ отказ от участие на България в „Механизма за свързване на Европа (МСЕ, Connecting Europe Facility – CEF)” на ЕС, с безвъзмездно финансиране на проекта за модернизация на железопътната линия  Видин – София – Кулата, с първия участък Видин – Медковец, на стойност 405 млн. евро. Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут (т.нар. “TEN-T“ коридор) – „Ориент/Източно Средиземноморие“, който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, Гърция, от Турция и от пристанище Бургас. Неслучайно, Гърция приключва модернизацията на високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа до българската граница за скорост от 250 км/ч. Най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин – Медковец. Реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на ЕС и ще превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите. От тази бърза връзка ще се възползва и българския бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на гр. Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдем лишени от бързи връзки с европейските партньори. Отказът от участие с този проект е и отказ от националния интерес на България. Железопътният инфраструктурен проект Видин – София – Кулата е обявен за проект с национално значение с Решение 509 на Министерски съвет от 2011 г., включен е като приоритетен проект и в Приложение 1 на Регламент 1316/2013 г на ЕС за създаване на Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) и е задължителен за изпълнение. До момента за неговата подготовка са изхарчени над 12 млн евро от НКЖИ като бенефициент на евросредства. Призоваваме, тъй като проектът е с национално значение, министърът на транспорта Ивайло Московски незабавно да подпише проекта и да го подаде за финансиране. Срокът за това е 16-ти февруари. Нека дадем възможност на най-бедния и икономически изостанал регион в Европейския съюз да получи възможност за развитие, да защитим националния си интерес и да изпълним своите ангажименти като лоялен европейски партньор.  ]]>

Споделяне: 

Facebook

Последни Новини

Атанас Атанасов “затвори с ритник отворената от ГЕРБ...
Лидерът на ДСБ генерал Атанас Атанасов отговори на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който заяви,...
Позиция на коалиция „Демократична България“
“Демократична България” потвърждава своята позиция, че изборът на номинацията за министър-председател и съставът на...
Атанас Атанасов: Трябва да намалим емоциите и да...
Коалицията ни е стабилна. Имаме еднакви цели, но по различен начин виждаме тяхната реализация....
Бонка Василева: Защо и кой има изгода да...
Разпадът на "Топлофикация София" е очевиден. По един брутален начин подмениха управителните съвети и...
Любен Иванов: ГЕРБ дължат отговор на въпроса защо...
ГЕРБ-СДС трябва да спрат да менят мнението си на всеки половин час. Първо бяха...