
Поръчката на общината, която трябваше да надгради системата на „Индра“ за управление на градския транспорт и трафика въобще не е това, което ни се обясняваше през 2023-та година. Това ни стана ясно от доклада на заместник – кмета Ерол Садъков, коментира общинският съветник от ДБ Владимир Славенски, който е член на транспортната комисия в ОбС.
Трябваше да имаме пълен достъп до всички пари за транспорт, през сметката на общината да минават всички суми на гражданите за билети , включително и плащането с бановите карти. Но се оказа, че голяма част от нещата даже не са в договора с фирмата „Тикси“, която спечели заданието.
В договора въобще банковите карти не фигурират и няма терминали за такова плащане, ако искаме да го има трябва да платим на „Тикси“ допълнително над 1 млн. и 600 000 лева, каза Славенски. Негова проучване е показало, че и сега може да се плаща с банкови карти, но всички пари отиват в сметка на „Тикси“, която провежда 90% от сумата на общината и освен това софтуерът не отчита колко граждани са се таксували, а само крайна сума.
Концепцията е много грешна, всичко прилича на втората „Индра“, коментира общинският съветник.
Договорът задължава „Тикси“ да сложи всички апарати за таксуване по автобусите и системата за обслужване прави общината зависима от фирмата за всяко надграждане в следващите години и всичко ще е за не малко пари.
Владимир Славенски съобщи, че в момента се обмисля общината да постави по още едно устройство, на което пътниците да се таксуват с банкови карти. Според него, ако се стигне до анекс, тотой не трябва да утежнява договора.
Трябва да се търси отговорност от хората, подписали в предишния мандат този договор, който задължава всички суми да минават през сметките на „Тикси“.
Пловдив ще има модерен градски транспорт, когато той стане общински, категоричен е съветникът.
По думите му дали Ерол Садъков ще заслужи доверието на „Демократична България“ като зам.- кмет по транспорт ще зависи от неговите действия.
Източник: www.bnr.bg